Layer Penceresindeki "Göz"leri kapatarak, verdiğimiz Efektleri imajımızdan kaldırabiliriz

Üstteki küçük dökümanı "Define Pattern" ile hafızaya alarak, altındaki büyük dökümanımıza "Fill" ile döşedik
Satin: İmaja verdiği efekt ile saten etkisi yaratır
Default ayarları, Blend Mode: Multiply, Opacity %50, Angel 19°, Distance:11px, Size:14 px'dir
Color Overlay: İmaja renk kaplama efektidir
Blend Mode'un yanındaki renk kutusuna tıklayarak, açılan Color Picker'den seçilen renk ile Blend Mode daki seçime göre renk efekti ekler
Gradient Overlay: İki yada daha çok rengin birbiri arasından yumuşak geçiş yaparak imajı boyar
Default ayarları resimdeki gibidir
Pattern Overlay: Hazır Şablonları Kullanarak veya Define Pattern ile kendi yarattığınız şablonlardan oluşan desenler ile imaja kaplama yapar
Stroke:
İmaj altında etkisi ile dış kenarlarına çerçeve ekler
Position: Çerçevenin pozisyonunu belirler, çerçeveyi, Outside: Dış kenara, Inside: İç kenara, Center: Kenarların ortasına ekler
Fill Type: Doldurma tipini seçebiliriz
Çerçeveye, Color: Renk Doldurur, Gradient: Eğim vererek doldurur, Pattern: Desen vererek doldurur (Bunlardan daha önce bahsetmiştik)
Efektleri kısaca incelemiş olduk
Ancak bunların işlevlerini görebilmeniz için mutlaka Photoshop programını temin edip, satın almasanız dahi deneme versiyonunu indirip ( deneme versiyonun da kayıt yapmaya izin verilmiyor), kendinizin deneme yanılma yöntemi ile ve sabırla uğraşarak öğrenmenizden daha kolay yolu yoktur
Biz burada sadece basit şekilde inceleyerek, ileride ihtiyaç duyduğunuzda kullanmanız için size bir kaynak yaratmış oluyoruz
Bu bölümde adı çok sık geçen ve Photoshop'u kullanırken çok sık kullanacağımız bazı özelliklerinden, olan "Define Pattern" , "Fill" , "Stroke" efektlerini ve "Transform" özelliklerini de incelememiz gerekmektdir
Bu efektlere, Photoshop'un Arayüzünde bulunan Edit Menüsünden ulaşabilirsiniz
Şimdi bunları inceleyelim;
Define Pattern:
Öncelikle "Pattern" kelimesinin Türkçe karşılğının "Desen" olduğunu hatırlamalıyız
Böylece "Define Pattern" nin de "Desen Tanımlamak" olduğunu bilmeliyiz
Yani bu özellik ile programa bir mesaj vererek, "İmajımızı bir desen ile kaplamak istediğimizi" bildiriyoruz
Bir örnek verirsek, 10x10 pixels ebatlarında yeni bir döküman açıp, içine bir şeyler çizgik, boyadık ve efekt vererek süsleyerek bir imaj (desen) elde ettik
Şimdi bu imajımızı daha büyük ölçülerde 100x100 pixels ebatlarında başka bir dökümanımıza desen olarak kaplamak istiyoruz
Bunu Kopyala (Ctrl+C) - Yapıştır (Ctrl+V) yöntemiyle yapmaya kalkarsak hem çok zaman alır, hemde çok uğraştırır
Ayrıcada her zaman istenen etkiyi de vermez
Bu nedenle işlemi "Define Pattern" ile yapacağız
Öncelikle, desen olarak kullanacağımız 10x10 pixels edatlarındaki dökümanımızın tamamını seçelim (Ctrl+A), [Şayet tamamını değil de bir kısmını, kullanacağımız desen olarak seçmek istersek, bunun için Araç kutusundaki seçim aracımız olan "Marquee Tool" dan birisi, örneğin, "Rectangular Marguee Tool " (M) ile seçmimizi yapmamız gerekiyor
]
Daha sonra Edit > Define Pattern ile bu seçimimizi desen olarak programın hafızasına alırız
( Program, Edit/Define Pattern seçimini yapınca bir pencere açarak hafızaya aldığımız desen'e bir isim vermemizi ister
Buraya bir isim yazarsak ileride kullanacağımız zaman bize kolaylık sağlayacaktır
)
Artık istediğimiz kadar Kopyala-Yapıştır yapsak da hafıza daki desen bilgisi değişmez taki başka bir Define Pattern yapıp da aynı isim ile kaydedene kadar
Yukarıda ki Efektler bölümünde sık sık anlattığımız "kendiniz Define Pattern ile desen yaratabilirsiniz
" açıklaması bunu ifade eder
Peki yarattığımız ve Define Pattern ile hafızaya aldığımız bu deseni nasıl kullanacağız? Şimdi diğer bir özellik geliyor;

Üstteki küçük dökümanı "Define Pattern" ile hafızaya alarak, altındaki büyük dökümanımıza "Fill" ile döşedik
0 yorum:
Yorum Gönder